sobota, 27 listopada 2010

grillowana cielęcina

Dawno nie jadłam tak dobrze zrobionego mięsa. Niesamowicie aromatyczne, soczyste w środku i pięknie przyrumienione z wierzchu. Bije pokłony osobie, która wymyśliła coś takiego jak patelnia grillowa. To moja nowa zabawka, która została przetestowana nie tylko na cielęcinie, ale i na indyku oraz łososiu. Nie mogę wyjść z podziwu jak szybko można dzięki niej robić potrawy, po których skosztowaniu kolana miękną ;) Żadko zabieram się za czerwone mięso, ale ostatnio dostałam od mamy kilka kawałków zdrowego mięsa z wiadomego pochodzenia, między innymi schab cielęcy z kością. Postanowiłam go przyprawić dosyć mocno mieszanką utłuczonego w moździerzu pieprzu i rozmarynu.
  • schab cielęcy z kością pokrojony na 2 cm kotlety
  • 1 łyżka pieprzu kolorowego
  • 1/5 łyżeczki pieprzu czarnego
  • 1/2 łyżeczka soli morskiej
  • 1 łyżeczka suszonego rozmarynu
  • 1 łyżeczka fit'u do sałatek kamisa z płatkami nagietkiem 
  • oliwa z oliwek
mięso pokroiła  i oczyściłam, pozbyłam się kości z jednej strony, pozostawiłam z drugiej.  Odkroiłam tłuszcz i ew błony. Przyprawy zmieliłam w moździerzu, natarłam mięso i posmarowałam je oliwą z oliwek. Patelnia grillowa została mocno rozgrzana i na niej smażyłam kotlety po ok 3 minuty z każdej strony. Najlepiej jednak sprawdzać miękkość mięsa, bo czas smażenia zależy od rodzaju mięsa i jego wielkości dlatego naciśnijcie je i porównajcie miękkość z własnym ciałem u nasady kciuka. Nie powinno być tak miękkie jak rozluźniony kciuk ale takie gdy kciuk dotyka małego palca. U mnie ta zasada się sprawdziła. Mięso było dobrze wysmażone i bardzo soczyste w środku. Do tego duszona marchewka z odrobiną masła i ziół oraz lekka sałatka lub kiełki ... mamma mia!

4 komentarze:

  1. jako, ze lubie miesko, to Twoja propozycja jest przepyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak apetycznie, że nawet ja - dla której mięso poza kurczakiem mogłoby nie istnieć - mam ochotę wciągnąć kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki - Arven - jestem przekonana, że taka odmiana od kuraka bardzo przypadłaby Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wszelkie grillowane mięso bardzo lubię, a już szaleję gdy czuję ten zapach :)

    OdpowiedzUsuń