wtorek, 27 lipca 2010

pierogi z jagodami

W letnie dni smakują wyśmienicie. Najlepsze z dodatkiem śmietany i cukru. Dziś dodałam odrobinę serka mascarpone, który dodał śmietanowo-maślanego smaku. Pokaże Wam tylko 2 żeby nie robić za dużego smaka :). Pierogi robiłam jakiś tydzień temu i nie bardzo pamiętam ile mi wyszło... chyba ok. 20.
ciasto:
2 szklanki mąki
1 jajko
1 łyżka oleju
woda- w proporcji na oko, najlepiej dolewać po trochu i w miarę wyrabiania dodawać więcej. W końcu łatwiej dolać niż dosypywać mąki.

Ciasto wyrabiaj do uzyskania elastyczności. Rozwałkuj i wytnij kółeczka.

Do ciasta dodajemy jagody, czasami łącze jagody z listkami mięty, dodają fajnego orzeźwienia.

Pierogi wrzuć do gotującej się wody z odrobiną soli i od momentu kiedy wypłyną na powierzchnię gotuj 3 minuty.

Polej śmietanką, posyp cukrem i zjedz :) Ja wzięłam porcję do pracy, a dzięki zimnej lemoniadzie z sokiem z całej cytryny nie musiałam martwić się fioletowym uzębieniem.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. takie pierogi to rzeczywiście lato na talerzu

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też dziś na blogu pierogi z jagodami :) Chyba Kasie tak mają ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pychota!! tez robilam pierogi z jagodami, ale jakis czas temu, a teraz znowu bym sobie takich zjadla:)

    OdpowiedzUsuń