niedziela, 27 czerwca 2010

bananowa kanapka

Uwielbiam słodkie śniadania. Mogłabym zaczynać dzień od ciasta czy tortu, lodów sałatki owocowej czy tostów z miodem. Dziś miałam ochotę na słodki twarożek z czymś... skoro miałam banany a tyle piszę się o karmelizowanych bananach to postanowiłam spróbować jak sprawdza się takie połączenie z drożdżową bułeczką. Efekt zadowalający.
2 porcje:
  • 2 bułeczki drożdżowe
twarożek:
  • opakowanie białego sera
  • 2-3 łyżki śmietany 18%
  • 3 łyżeczki cukru
  • 1/2 łyżeczki cukru waniliowego
karmelizowane banany:
  • 2 banany
  • 2 solidne łyżeczki miodu akacjowego
  • płaska łyżeczka białego cukru
  • szczypta cynamonu
  • łyżeczka masła
  • kieliszek pomarańczowego likieru cointreau

Twarożek należy rozdrobnić, mieszamy ze śmietaną, dodajemy cukier, który można zastąpić miodem, zamiast cukru waniliowego można dodać prawdziwe ziarenka wanilii ale chodziło o to aby poszło szybko.

Na patelni roztopiłam masło, dodałam miód i cukier, banany obrałam pokroiłam na 6 części i wrzuciłam na patelnię na średnim ogniu podsmażałam do uzyskania rumianego koloru po obu stronach na koniec dolałam likier pomarańczowy oraz dodałam cynamon i słupki migdałów. podsmażałam ok 1 minuty i gotowe.

bułeczki na pół, każdą bułeczkę posmarowałam hojną ilością twarożku i nałożyłam po 2 kawałki bananów, posypałam słupkami migdałów. Uwaga banany są bardzo gorące. Do kompletu mrożona kawa i w taki sposób można zaczynać dzień :)

2 komentarze:

  1. pięknie wygląda ten efekt. też przepadam za słodkimi śniadaniami.

    OdpowiedzUsuń
  2. coś czuję, że niedługo i ja ją zrobię :)

    OdpowiedzUsuń